ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Οι γενικοί όροι καθορίζουν τις ευθύνες, τις υποχρεώσεις, και δικαιώματα καθώς και τις διαδικασίες άσκησής τους μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών δηλαδή του γραφείου και των πελατών. Για το λόγο αυτό παρακαλούμε να τους μελετήσετε προσεκτικά.
ΕΓΓΡΑΦΗ-ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ :
H δήλωση συμμετοχής γίνεται από τον συμμετέχοντα ή τον εκπρόσωπο των συμμετεχόντων (ομαδικές εκδρομές φορέων, συλλόγων, ατόμων κλπ). Τηλεφωνικές ή άλλου είδους κρατήσεις που δεν επικυρώνονται με την πληρωμή της ανάλογης προκαταβολής και δεν επιβεβαιώνονται από το γραφείο μας με την αντίστοιχη γραπτή επιβεβαίωση δεν ισχύουν και δεν δεσμεύουν το γραφείο. Για να είναι έγκυρη οποιαδήποτε δήλωση συμμετοχής πρέπει να συνοδεύεται από την καταβολή προκαταβολής ίσης με το 30% της αξίας της εκδρομής. Ο υπογραφών συμμετέχων αναλαμβάνει πλήρη ευθύνη έναντι του διοργανωτή για τα πρόσωπα για τα οποία δηλώνει εκπρόσωπος, εφόσον αυτά δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους από την παρούσα σύμβαση. Αν ο συμμετέχων δήλωσε τη συμμετοχή του μέσω άλλου τουριστικού γραφείου, όλες οι ενημερώσεις, αλλαγές, ακυρώσεις, θα γίνονται από το τουριστικό γραφείο που έχει γίνει η κράτηση το οποίο φέρει την αποκλειστική ευθύνη άμεσης ενημέρωσης του συμμετέχοντα καθώς για την καταβολή προκαταβολής και εξόφλησης σε συγκεκριμένα διαστήματα που αναφέρονται παρακάτω καθώς και για την παροχή των ανάλογων νόμιμων παραστατικών. Η εξόφληση του υπολοίπου τμήματος της αξίας του ταξιδιού πρέπει να γίνει στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την ημέρα κατάθεσης της προκαταβολής έως δέκα (10) ημέρες πριν την ημερομηνία αναχώρησης. Σε αντίθετη περίπτωση το γραφείο δεν δεσμεύεται και δεν θεωρείται έγκυρη η συμμετοχή του πελάτη στη εκδρομή, ενώ η δοθείσα προκαταβολή καταπίπτει υπέρ του γραφείου ως αποζημίωση του. Εφόσον ο συμμετέχων προβεί σε εξόφληση της εκδρομής του και έχοντας λάβει το ενημερωτικό που εκδίδει και του παραδίδει ο διοργανωτής ,σύμφωνα με το άρθρο 41β πδ/ 339/1996 πριν αναχωρήσει για αυτήν, τεκμαίρεται η άνευ αξιώσεων αποδοχή εκ μέρους του των ενδεχομένων αλλαγών σε σχέση με το αρχικό πρόγραμμα. Εάν ο συμμετέχων για οποιαδήποτε λόγο ζητήσει οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα ή έχει κάποια ιδιαίτερη επιθυμία, αυτό πρέπει να γνωστοποιηθεί εγγράφως προς τον διοργανωτή κατά την διαδικασία της κράτησης, ο οποίος δε φέρει καμία ευθύνη ή υποχρέωση για την αποδοχή του αιτήματος. Αλλαγή προγράμματος ή ιδιαίτερη απαίτηση του συμμετέχοντος δεσμεύει το γραφείο μόνον εφόσον έχει γίνει αποδεκτή εγγράφως από το γραφείο. Δεσμεύσεις και υποσχέσεις πωλητή ή άλλου τουριστικού γραφείου που ενδεχομένως παρεμβάλλεται δεν συνεπάγονται δέσμευση του γραφείου μας και δεν γεννούν αξίωση του συμμετέχοντος έναντι αυτού. Μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού σας, το γραφείο μας θα εκδώσει τα προβλεπόμενα εκ του νόμου φορολογικά παραστατικά τα οποία θα παραλαμβάνονται από τα γραφεία μας τις εργάσιμες ημέρες και ώρες των οικονομικών υπηρεσιών (από Δευτέρα έως και Παρασκευή 10.00-17.00).
1. ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Το γραφείο σχεδιάζει, ρυθμίζει και συντονίζει τις υπηρεσίες που αναφέρονται στο πρόγραμμα που έχει δημοσιευτεί ή στο πρόγραμμα που έχει συμφωνηθεί με τους πελάτες έναντι ενός τιμήματος (τιμής).Η τιμή αυτή βασίζεται στις υπηρεσίες που περιγράφονται, στην ισοτιμία ξένων νομισμάτων με το Ευρώ και τις τιμές ναύλων, κομίστρων, φόρων και τελών που ισχύουν κατά την σχεδίαση και την κοστολογική διαδικασία. Το γραφείο διατηρεί το δικαίωμα αυξομείωσης των τιμών που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σε περίπτωση μεταβολών του κόστους μεταφοράς των καυσίμων και αλλαγών των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Επίσης, το τουριστικό γραφείο έχει το δικαίωμα για ορισμένο χρονική περίοδο ή για περιορισμένο αριθμό θέσεων, να προπωλήσει θέσεις σε ευνοϊκότερες τιμές με ειδικούς όρους ακυρωτικών τελών.
2. ΠΑΡΟΧΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Οι αεροπορικές εταιρείες είτε σε πτήσεις γραμμής είτε ναυλωμένες (charter) επιφυλάσσονται πάντα του δικαιώματος να τροποποιήσουν τα δρομολόγια και τους τύπους των αεροσκαφών, χωρίς καμιά προειδοποίηση. Το γραφείο μας δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν καθυστέρηση, αλλαγή του προγράμματος πτήσης, αλλαγή τύπου αεροσκάφους ή και ακύρωση της πτήσης συνέπεια λόγων ανωτέρας βίας. Οι όροι που αναγράφονται στο πίσω μέρος του αεροπορικού εισιτηρίου αποτελούν δεσμεύσεις απευθείας μεταξύ της αεροπορικής εταιρείας και του συμμετέχοντα στην εκδρομή. Κατά συνέπεια οι ταξιδιώτες δεν θα πρέπει να προγραμματίζουν σημαντικές προσωπικές δραστηριότητες ή να συνδυάζουν άλλες μετακινήσεις τις ημέρες των αναχωρήσεων/αφίξεων. Σε καμιά περίπτωση το γραφείο δεν μπορεί να επιβληθεί στην αεροπορική εταιρεία ώστε να περιορίσει τους τυχόν ενδιάμεσους σταθμούς και χρόνο αναμονής για τις ανταποκρίσεις. Το γραφείο μας στα πλαίσιο του ενδιαφέροντος του για τήρηση του προγράμματος της εκδρομής, δύναται να εξασφαλίσει στον συμμετέχοντα μεταφορά με αεροπορική εταιρεία άλλη από την αρχικά αναγραφόμενη στο πρόγραμμα, αν παρουσιαστεί αδυναμία της αρχικά επιλεγείσας εταιρείας να εκτελέσει προσηκόντως και χωρίς καθυστερήσεις τη μεταφορά. Εκ της αλλαγής αυτής ο συμμετέχων δεν έχει καμία αξίωση, υπό τον όρο ότι η τελικά επιλεγόμενη αεροπορική εταιρεία θα πληροί τους διεθνείς κανόνες ασφαλούς αεροπορικής μεταφοράς. Το γραφείο μας δε συμμετέχει ούτε δύναται να επηρεάσει ή να παρέμβει στη διαδικασία φόρτωσης και εν γένει διακίνησης των αποσκευών από αεροπορικές εταιρείες και υπηρεσίες handling των διαφόρων αεροδρομίων. Ως εκ τούτου δε φέρει έναντι του συμμετέχοντος καμία ευθύνη για ζημιά, απώλεια ή καθυστέρηση παράδοσης συσκευής. Σε παρόμοιες περιπτώσεις οι αξιώσεις του συμμετέχοντος στρέφονται απευθείας κατά της αεροπορικής εταιρίας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της διεθνούς νομοθεσίας.
3. ΠΑΡΟΧΗ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
Η κατηγορία των ξενοδοχείων που τυχόν αναφέρονται στο πρόγραμμα είναι σύμφωνη με τον τουριστικό οργανισμό της χώρας στην οποία ανήκουν. Επειδή όμως δεν υπάρχει ενιαίο διεθνείς κριτήριο για την κατάταξη αυτή, είναι λογικό να διαφέρουν μεταξύ τους τα διάφορα ξενοδοχεία έστω και αν ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Το γραφείο διατηρεί την αλλαγή κάποιου ξενοδοχείου με άλλο ίδιας κατηγορίας. Φυσικά η υποχρέωση του γραφείου είναι να εξασφαλίζει ότι το εκάστοτε ξενοδοχείο είναι βάσει της άδειας λειτουργίας του, της κατηγορίας που αναγράφεται στο πρόγραμμα, χωρίς να εγγυάται οποιοδήποτε ποιοτικό του χαρακτηριστικό. Τα τρίκλινα είναι ουσιαστικά δίκλινα με επιπλέον κρεβάτι. Το επιπλέον κρεβάτι μπορεί να είναι μικρότερο από τα κανονικά ή καναπές ή πτυσσόμενο. Στην περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων σε ξενοδοχεία το γραφείο μας θα προσπαθήσει να αντικαταστήσει το δωμάτιο με άλλο δωμάτιο ξενοδοχείου ίδιας κατηγορίας ή αν αυτό δεν καταστεί εφικτό με δωμάτιο ξενοδοχείου χαμηλότερης κατηγορίας και θα επιστρέψει στον πελάτη τη διαφορά που προέκυψε, χωρίς το γραφείο μας να φέρει ουδεμία περαιτέρω ευθύνη ή υποχρέωση. Σύμφωνα με τους διεθνείς όρους τα δωμάτια των ξενοδοχείων παραλαμβάνονται μετά τις 14.00 και παραδίδονται μέχρι τις 12.00 το μεσημέρι ανεξάρτητα από την ώρα άφιξης ή αναχώρησης των ενοικίων. Στις περιπτώσεις ημιδιατροφής (πρόγευμα και κυρίως γεύμα) η επιλογή μεσημβρινού ή βραδινού γεύματος γίνεται ανάλογα με το πρόγραμμα της κάθε μέρας. Το γεύμα-δείπνο μπορεί να είναι εκτός ξενοδοχείου.
4. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
Το γραφείο προσπαθεί να τηρήσει απαρέγκλιτα το πρόγραμμα του οργανωμένου ταξιδιού σχεδιάζοντας κάθε λεπτομέρεια από πολύ πιο νωρίς. Παρόλα αυτά υπάρχει το ενδεχόμενο της τροποποίησης του που οφείλεται στο γεγονός της χρησιμοποίησης τρίτων ως προμηθευτών επί των οποίων δεν έχει άμεσο έλεγχο όπως αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρείες, ξενοδοχεία, μεταφορικές και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίοι είναι δυνατόν να μην ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Παρά λοιπόν τον σαφή διαμεσολαβητικό του ρόλο, το γραφείο καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών του, δεν μπορεί όμως να θεωρηθεί υπεύθυνο για ανωμαλίες που δεν μπορεί να προβλέψει ή να ελέγξει όπως α) Για τυχόν μεταβολές ή τροποποιήσεις που συμβούν πριν και κατά τα διάφορα στάδια του ταξιδιού προερχόμενες από τις υπηρεσίες των αεροπορικών και μεταφορικών εταιρειών και πρακτορείων (καθυστερήσεις, ακυρώσεις δρομολογίων, αλλαγές τύπου αεροσκαφών, υπεράριθμες κρατήσεις, απώλειες αποσκευών κλπ).β)Ατυχήματα, ασθένειες ή δυσάρεστες οργανικές επιπτώσεις από κλιματολογικές συνθήκες, αδυναμία προσαρμογής σε διαφορετικές χρονικές ζώνες, υψόμετρο, επιδημίες, τροφικές δηλητηριάσεις ή ανεπαρκείς συνθήκες καθαριότητας. γ)Μεταβολές οποιασδήποτε υπηρεσίας είτε του προγράμματος ολόκληρου οφειλόμενες σε ¨ανωτέρα βία¨ (πόλεμος ή απειλή πολέμου ,θεομηνίες, τρομοκρατικές ενέργειες, απεργίες, πολιτική αναταραχή κλπ. δ)Φθορά, απώλεια ή κλοπή αποσκευών, προσωπικών αντικειμένων, χρημάτων ή ταξιδιωτικών εγγράφων και οποιασδήποτε συνέπειας από εγκληματική ή άλλη αξιόποινη πράξη .Πριν την εκτέλεση της εκδρομής το γραφείο διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει το πρόγραμμα της εκδρομής και να αναπροσαρμόσει την τιμή της. Στην περίπτωση αυτή ο ταξιδιώτης μπορεί να ακυρώσει την συμμετοχή του και να του επιστραφούν τα χρήματα που έχει προκαταβάλει, εφόσον η τροποποίηση είναι ουσιώδης όπως πχ η αλλαγή της ημέρας αναχώρησης ή επιστροφής. Το δικαίωμα αυτό δεν παρέχεται, αν η αλλαγή του προγράμματος είναι μη ουσιώδης (π.χ. αλλαγή στην ημέρα της προγραμματισμένης ξενάγησης, αλλαγή ξενοδοχείου σε άλλο της αυτής κατηγορίας, ματαίωση μίας εκ των διαφόρων ξεναγήσεων, αλλαγή της ώρας αεροπορικής αναχώρησης από το πρωί στο μεσημέρι ή απόγευμα κ.ο.κ) Κατά την εκτέλεση της εκδρομής ο αρχηγός αυτής διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει μέρος ή σύνολο αυτής εάν κρίνει ότι αυτό είναι προς το συμφέρον των εκδρομέων και εξυπηρετεί την καλύτερη εκτέλεση του γενικότερου προγράμματος. Όλα τα έκτακτα έξοδα (επιπλέον διανυκτερεύσεις, φαγητό, μεταφορές κλπ) που προκύπτουν από την τροποποίηση μέρους ή όλου του προγράμματος λόγω εκτάκτων γεγονότων ή γεγονότων ανωτέρας βίας εκτός του ελέγχου του γραφείου επιβαρύνουν αποκλειστικά τους εκδρομείς. Η σειρά των περιηγήσεων μπορεί να τροποποιηθεί χωρίς να παραληφθεί το παραμικρό. Πιθανή αλλαγή των ωρών αναχωρήσεων των μεταφορικών μέσων από πρωί σε μεσημέρι ή απόγευμα και αντίστροφα ή της ώρας επιβίβασης σε λεωφορείο οδικής εκδρομής, δεν θεωρείται αλλαγή προγράμματος. Στα μουσεία/θεάματα που τις ημέρες των εορτών θα παραμείνουν κλειστά λόγω των αργιών, δεν περιλαμβάνεται ξενάγηση ή επίσκεψη.
5. ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Το γραφείο έχει το δικαίωμα να ακυρώσει την εκδρομή λόγω μικρής συμμετοχής το αργότερο τρείς ημέρες πριν την αναχώρηση. Ακύρωση της εκδρομής μπορεί να γίνει και για λόγους ανωτέρας βίας ή για λόγους που το γραφείο κρίνει σκόπιμους. Σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνει κάποια άλλη εκδρομή ίδιας τιμής και ποιότητας. Αν ο πελάτης δεν δεχθεί τότε επιστρέφεται το ποσό που καταβλήθηκε. Ουδεμία άλλη απαίτηση αναγνωρίζεται ή γίνεται δεκτή. Αν κατά τη διάρκεια της εκδρομής παρουσιαστούν λόγοι οι οποίοι επιβάλλουν την άμεση διακοπή τους (εμπόλεμη σύρραξη, έκτακτα καιρικά φαινόμενα κ.ο.κ.) η ευθύνη του γραφείου μας περιορίζεται στον επαναπατρισμό του συμμετέχοντα με το πλέον πρόσφορο μέσο, χωρίς την ανάληψη του κόστους που τυχόν θα προκύψει, ή της ευθύνης επιστροφής χρημάτων ή αποζημίωσης.
6. ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΔΡΟΜΕΑ
Εάν ο συμμετέχων πελάτης ή ο εκπρόσωπος της ομάδας πελατών ή οποιασδήποτε συμμετέχων αποφασίσει να ακυρώσει την συμμετοχή του πρέπει να το δηλώσει εγγράφως. Η ακύρωση ισχύει από την ημέρα παραλαβής της εγγράφου ειδοποιήσεως. Στην περίπτωση αυτή ο πελάτης που ακυρώνει την συμμετοχή του επιβαρύνεται με τα ακόλουθα ποσά ανάλογα με το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την λήψη του εγγράφου ακύρωσης μέχρι την ημερομηνία αναχώρησης καθώς το γραφείο για την εξασφάλιση των απαραίτητων υπηρεσιών για την εκτέλεση του έργου του προπληρώνει σημαντικά ποσά σε τρίτους (ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες κλπ).Έτσι σε περίπτωση ακύρωσης 1. έως 21 ημέρες πριν την αναχώρηση παρακρατείτε ποσό (30) τριάντα ευρώ κατά άτομο για τα πραγματοποιθέντα έξοδα της εταιρείας προς εξυπηρέτηση των (προκρατήσεις, αλληλογραφία κλπ) 2. Μετά το παραπάνω χρονικό διάστημα και μέχρι και 14 ημέρες πριν την αναχώρηση ο συμμετέχων υποχρεούται να καταβάλει το 40% της αξίας της εκδρομής 3. από 13 έως 8 ημέρες πριν την αναχώρηση ο συμμετέχων υποχρεούται να καταβάλει το 60% της αξίας της εκδρομής 4.Αν η ακύρωση πραγματοποιηθεί τη τελευταία εβδομάδα πρίν την αναχώρηση παρακρατείτε το 100% της αξίας της εκδρομής.( μόνο σε περίπτωση υγείας και αποδεδειγμένα με χαρτί νοσηλείας από νοσοκομείο και εφόσον ο ταξιδιώτης είναι ασφαλισμένος με ταξιδιωτική ασφάλεια μπορούν να επιστραφούν τα χρήματα που δικαιολογεί η ασφαλιστική εταιρεία) κ.α.)7. Στη περίπτωση χρησιμοποιήσεως ναυλωμένων δρομολογίων (charter) και ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος ακύρωσης πριν την αναχώρηση παρακρατείτε όλη η αξία της εκδρομής (100%).Στην περίπτωση χρησιμοποιήσεως αεροπορικών εταιρειών σε πακέτο εκδρομής ή πακέτο διακοπών όπου απαιτείται η άμεση έκδοση του αεροπορικού εισιτηρίου ή στην περίπτωση του ξενοδοχείου απαιτείται η προεξόφληση και έκδοση voucher ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος ακύρωσης πριν την αναχώρηση της εκδρομής, παρακρατείτε ολόκληρη η αξία του αεροπορικού εισιτηρίου και του ξενοδοχείου καθώς αυτό εκδίδεται τη στιγμή της κράτησης και δεν είναι δυνατόν να ακυρωθεί από τις αεροπορικές εταιρείες ή από το ξενοδοχείο.
7. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΩΝ
Το γραφείο μας παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όσον αφορά στα ταξιδιωτικά και άλλα έγγραφα που απαιτούνται για κάθε ταξίδι και προορισμό και την έκδοση ή/και θεώρηση τους, αλλά κάθε εκδρομέας είναι υπεύθυνος για την ισχύ, την εγκυρότητα, την εξασφάλιση και την φύλαξη όλων των ταξιδιωτικών εγγράφων που είναι απαραίτητα για την συμμετοχή στην εκδρομή, (διαβατήριο, θεωρήσεις, πιστοποιητικά, άδειες, βίζα κλπ) και καμία ευθύνη δε φέρει το γραφείο. Όπως επίσης δεν ευθύνεται σε περίπτωση που η ισχύς της visa ή είναι μικρότερη από τη διάρκεια του ταξιδιού(ήτοι δε συμπίπτουν οι ημερομηνίες) ή σε περίπτωση που ζευγάρι ταξιδιωτών έχουν διαφορετική υπηκοότητα μεταξύ τους, εκτός Schengen ή αν το διαβατήριο έχει μικρότερη χρονική ισχύ από αυτήν που απαιτεί η κάθε χώρα. Επίσης υπηρεσιακές ταυτότητες (αστυνομία, στρατός κλπ) δεν λογίζονται ως ταξιδιωτικά έγγραφα και θα πρέπει ο εκδρομέας σε συνεννόηση με την υπηρεσία του ή τις αρμόδιες αρχές να επιβεβαιώσει την ισχύ τους γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις το γραφείο μας δε φέρει ευθύνη για τυχόν απαγόρευση εξόδου από την χώρα. Επίσης το γραφείο μας δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση που οι αρχές δεν επιτρέψουν την έξοδο ή την είσοδο σε κάποιον εκδρομέα είτε λόγω μη υποβολής ειλικρινούς δηλώσεως είτε λόγω απαγορεύσεως ή περιορισμών επιβληθέντων στο πρόσωπο του, τότε ο εκδρομέας δεν δικαιούται επιστροφής οιουδήποτε χρηματικού ποσού που κατέβαλε προς το γραφείο. Η προμήθεια συναλλάγματος (αγορά, γνήσιο της δήλωσης, γνήσιο υπογραφής κλπ) είναι επίσης αποκλειστική ευθύνη του συμμετέχοντος. Βασική υποχρέωση των εκδρομέων είναι η έγκαιρη προσέλευσή των στους ορισμένους κατά το πρόγραμμα τόπους και χρόνους. Σε περίπτωση καθυστέρησης του εκδρομέα και μη έγκαιρης προσέλευσης του στον καθορισμένο τόπο ή χρόνο για την εκτέλεση του προγράμματος (όπως ξεναγήσεις, μεταφορές, πτήσεις, γεύματα ) ο αρχηγός έχει το δικαίωμα να αποχωρήσει , με συνέπεια ο εκδρομέας να χάσει την εκδήλωση χωρίς να δικαιούται οιαδήποτες αποζημίωσης ή επιστροφής χρημάτων. Σε περίπτωση αυτή ο εκδρομέας πρέπει να επανασυνδεθεί με το γκρουπ με τα δικά του έξοδα. Οποιοσδήποτε συμμετέχων μπορεί να εκχωρήσει έγκυρα την συμμετοχή του σε άλλον αφού ενημερώσει το γραφείο τουλάχιστον 5 εργάσιμες μέρες πριν την αναχώρηση. Ο εκχωρών και ο εκδοχέας ευθύνονται αλληλέγγυα για τις τυχόν χρηματικές οφειλές καθώς και τα πρόσθετα έξοδα αυτής της εκχώρησης ( επιβαρύνσεις λόγω αλλαγής ονόματος και αεροπορικού ναύλου, τηλεπικοινωνιακές δαπάνες κλπ). Επίσης ο εκδοχέας με την αποδοχή της συμμετοχής του δηλώνει ότι έλαβε γνώση και συναινεί με τους όρους συμμετοχής.
8. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Το γραφείο έχει σχεδιάσει και επιθυμεί την πλήρη σύμφωνα με το πρόγραμμα παροχή υπηρεσιών που έχουν συμφωνηθεί με τους πελάτες. Σε περίπτωση υπάρξεως προβλημάτων κατά την διάρκεια της εκδρομής ο πελάτης έχει το δικαίωμα να διατυπώσει εγγράφως τα παράπονα τους εντός επτά (7) ημερών από την ημερομηνία επιστροφής. Απαιτήσεις για σωματικές βλάβες που προκύπτουν από την μη εκτέλεση ή την πλημμελή εκτέλεση των παροχών του οργανωμένου ταξιδιού, περιορίζονται σύμφωνα με τις περί ευθύνης διατάξεις των διεθνών συμβάσεων οι οποίες δεσμεύουν την Ελλάδα και διέπουν τις εν λόγω παροχές.
1.Αεροπορική μεταφορά: Σύμβαση Βαρσοβίας 1912
2.Θαλάσσια μεταφορά: Σύμβαση Βέρνης 1974
3.Οδική μεταφορά : Νομοθεσία Ε.Ε.
4.Ξενοδοχειακή διαμονή : Σύμβαση Παρισίων 1962
Όσον αφορά στις λοιπές ζημιές (εκτός σωματικών βλαβών) που προκύπτουν από την μη εκτέλεση ή την πλημμελή εκτέλεση παροχών του οργανωμένου ταξιδιού, η αποζημίωση περιορίζεται στην επιστροφή της αξίας της παροχής που δεν παρεσχέθη. Η αξίωση του συμμετέχοντος για τυχόν αποκατάσταση της ηθικής του βλάβης συνέπεια μη εκτέλεσης η πλημμελούς εκτέλεσης της σύμβασης εξ υπαιτιότητας του διοργανωτή ή τρίτων παροχών για τους οποίους αυτός ευθύνεται δε δύναται σε καμιά περίπτωση να υπερβεί το 15% της κατ΄ άτομο βασικής τιμής της εκδρομής προ φόρων. Ο περιορισμός αυτός ρητά συμφωνείται από τους συμβαλλόμενους στα πλαίσια του άρθρου 5 παρ 2δ πδ για τυχόν νομική διεκδίκηση των απαιτήσεων καθορίζονται τα Ελληνικά Δικαστήρια και ειδικότερα τα Δικαστήρια της έδρας του γραφείου στην Θεσσαλονίκη.
9. ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
Το γραφείο σε εφαρμογή του Π.Δ. 339/5.9.96 έχει ασφαλισθεί για τους κινδύνους που αφορούν στην εκτέλεση της ταξιδιωτικής σύμβασης και τον επαναπατρισμό των ταξιδιωτών σε περίπτωση πτώχευσης. Η ασφαλιστική εταιρεία και τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου συμβολαίου αναφέρονται στο έντυπο της ταξιδιωτικής σύμβασης. Συνιστούμε όμως στους ταξιδιώτες να ζητήσουν από τους ασφαλιστικούς συμβούλους την προσωρινή ασφαλιστική τους κάλυψη για ασθένεια ή ατύχημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού η οποία είναι προαιρετική.